Nirma Sluijs (29) start vanaf 1 maart 2023 bij het Fonds BJP als medewerker PR en communicatie. Ze studeerde communicatie aan Hogeschool Windesheim in Zwolle en werkte hiervoor als medewerker pers en publiciteit bij het Rijksmuseum. Daar onderhield ze onder andere de mediarelaties van het museum. We stellen haar graag even aan je voor.
Welke journalistieke productie heeft onlangs indruk op je gemaakt?
In mijn vorige functie als medewerker pers en publiciteit bij het Rijksmuseum heb ik alles wat gezegd en geschreven is over de tentoonstelling van Vermeer doorgenomen. Waaronder de recensie in de New York Times over de tentoonstelling. Wat mij in het algemeen opviel is de evolutie van de eerste berichten tot aan de laatste publicaties (die ongetwijfeld nog niet geschreven zijn). Elke keer is er een nieuwe invalshoek en fotografie wordt zelden hergebruikt. Deze diversiteit aan aandacht voor een tentoonstelling is geweldig. Zo zie je weer hoe belangrijk de media is voor een organisatie.
Wat is je lievelingslied?
Op herhaling op Spotify heb ik Lizzo staan met Grrrls. Een lekker power anthem. Ze zingt: Thats my girl, we CEO’s. Als ik ernaar luister krijg ik extra zin in mijn nieuwe baan!
Guilty pleasures?
Zingen in de auto of onder de douche. Is het guilt? Ik weet het niet. Ik heb zelfs zanglessen genomen om van de guilt meer een pleasure te maken. Maar tot nu toe hou ik het resultaat strikt voor mijzelf.
Ik verheug me erop een ontwikkeling door te maken en over een half jaar of jaar terug te kijken en te kunnen zeggen: wat hebben we een slag gemaakt in professionalisering.
Prestatie waar je het meest trots op bent tot nu toe?
Tijdens corona heb ik diners georganiseerd voor mijn vrienden en kennissen om eenzaamheid tegen te gaan. Vaak kenden zij elkaar nog niet. Ik vond het heel leuk om ze samen te brengen. Goed eten en warm gezelschap. Ik hou er van om mensen met elkaar te verbinden. Er wordt nog steeds nagepraat over deze avonden. Misschien is het tijd om dit weer op te pakken…
Waar kijk je het meeste naar uit in deze functie?
Ik kijk uit naar de resultaten. Ik verheug me erop een ontwikkeling door te maken en over een half jaar of jaar terug te kijken en te kunnen zeggen: wat hebben we een slag gemaakt in professionalisering. Onze communicatie is consistent en onze doelgroep beschouwt onze content als inspirerend.